A válságkommunikációs szakértők máris azt javasolják, hogy a Nike azonnal kérjen bocsánatot a zsidó közösségtől.
A rangos londoni maratont követően a Nike úgy döntött, hogy kampányt indít “Never again until next year” (Soha többé… jövő évig) szlogennel.
“Soha többé”
Az amerikai sportóriás Nike bebizonyította, hogy még egy több milliárd dolláros vállalat is képes érzéketlenséget tanúsítani, hatalmas bakit elkövetve viccet csinálni a holokauszttal kapcsolatos legismertebb szlogenből („Soha többé!”).
A válságkommunikációs szakértők máris azt javasolják, hogy a vállalat azonnal kérjen bocsánatot, adományozzon a holokauszt emlékére létrehozott szervezeteknek, és talán fontolja meg, hogy legalább egy olyan embert alkalmazzon a marketingosztályán, aki életében kinyitott egy történelemkönyvet.
„A Nike marketingosztálya innovatív módszert fedezett fel arra, hogy dollármilliókat égessen el egy kampányra, miközben egyúttal ügyfeleket veszít” – mondta egy válságkommunikációs szakértő vasárnap.
„Olyan ez, mintha egy új futócipőt reklámoznának azzal a szlogennel, hogy »Az ikertornyok leomlottak, de az áraink még náluk is jobban estek. «”.
„Göbbelst vettétek fel a PR-osztályotokra?”
Miközben a palesztinbarát aktivisták London utcáin demonstráltak magának a maratonnak a ideje alatt, úgy tűnik, a Nike kreatív csapatának sikerült elérnie azt, amiről a tüntetők csak álmodni tudtak – egy rövid reklámmal feldühíteni a globális zsidó közösséget.
„Érthető a hiba” – írta szarkasztikusan egy közösségi médiafelhasználó. „Elvégre mi a különbség hatmillió zsidó meggyilkolása és egy maraton lefutása utáni izomfájdalom között? Mindkettő arra készteti az embereket, hogy azt mondják: soha többé.”
„Göbbelst vettétek fel a PR-osztályotokra?”
– írta dühösen egy másik felhasználó, míg mások hozzátették: „Bojkottáljátok a céget. Soha többé ne vásároljatok tőlük”.
A reklámiparban dolgozó források szerint a Nike egyszerűen megpróbálta humorosan megszólítani a fiatalabb generációkat a szlogennel, ám hatalmas hibát követett el, amikor egy ilyen érzékeny politikai és diplomáciai légkörben, napokkal a holokauszt-emléknap után a trivializálás és különösen megdöbbentő tapintatlanság jelét mutatta.
Bocsánatot kér a Nike
Kedd reggel kiadott bocsánatkérésében, a Nike azt írta, hogy az ideiglenes hirdetőtábla egy kampány része volt, hogy „inspirálják a futókat.”
„Nem akartunk semmilyen kárt okozni, és elnézést kérünk mindenért, amit okoztunk”
– közölte a vállalat.
Kattintson ide, ha hozzá kíván szólni a Facebookon! További cikkeinket is megtalálja Facebook-oldalunkon.