“Never again, until next year” – borzasztó reklámmal rukkolt elő a Nike

A válságkommunikációs szakértők máris azt javasolják, hogy a Nike azonnal kérjen bocsánatot a zsidó közösségtől.

A rangos londoni maratont követően a Nike úgy döntött, hogy kampányt indít “Never again until next year” (Soha többé… jövő évig) szlogennel.

“Soha többé”

Az amerikai sportóriás Nike bebizonyította, hogy még egy több milliárd dolláros vállalat is képes érzéketlenséget tanúsítani, hatalmas bakit elkövetve viccet csinálni a holokauszttal kapcsolatos legismertebb szlogenből („Soha többé!”).

A válságkommunikációs szakértők máris azt javasolják, hogy a vállalat azonnal kérjen bocsánatot, adományozzon a holokauszt emlékére létrehozott szervezeteknek, és talán fontolja meg, hogy legalább egy olyan embert alkalmazzon a marketingosztályán, aki életében kinyitott egy történelemkönyvet.

ILTV Israel News on X (formerly Twitter): „Nike is facing backlash after displaying an advertisement during the London Marathon featuring the phrase „Never Again”-a slogan closely associated with Holocaust remembrance-followed by „Until next year.” The ad, intended to motivate runners, was condemned by UK Jewish… pic.twitter.com/2R3azFHlTK / X”

Nike is facing backlash after displaying an advertisement during the London Marathon featuring the phrase „Never Again”-a slogan closely associated with Holocaust remembrance-followed by „Until next year.” The ad, intended to motivate runners, was condemned by UK Jewish… pic.twitter.com/2R3azFHlTK

„A Nike marketingosztálya innovatív módszert fedezett fel arra, hogy dollármilliókat égessen el egy kampányra, miközben egyúttal ügyfeleket veszít” – mondta egy válságkommunikációs szakértő vasárnap.

„Olyan ez, mintha egy új futócipőt reklámoznának azzal a szlogennel, hogy »Az ikertornyok leomlottak, de az áraink még náluk is jobban estek. «”.

A „büdös zsidó”, aki 75 év után világrekorderként tért vissza Budapestre

Deportálása után először jött Magyarországra Shaul Ladany, 83 éves világrekorder távgyalogló, aki nem csak a holokausztot, de izraeli olimpikonként az 1972-es müncheni terrort is túlélte.

„Göbbelst vettétek fel a PR-osztályotokra?”

Miközben a palesztinbarát aktivisták London utcáin demonstráltak magának a maratonnak a ideje alatt, úgy tűnik, a Nike kreatív csapatának sikerült elérnie azt, amiről a tüntetők csak álmodni tudtak – egy rövid reklámmal feldühíteni a globális zsidó közösséget.

„Érthető a hiba” – írta szarkasztikusan egy közösségi médiafelhasználó. „Elvégre mi a különbség hatmillió zsidó meggyilkolása és egy maraton lefutása utáni izomfájdalom között? Mindkettő arra készteti az embereket, hogy azt mondják: soha többé.”

„Göbbelst vettétek fel a PR-osztályotokra?”

– írta dühösen egy másik felhasználó, míg mások hozzátették: „Bojkottáljátok a céget. Soha többé ne vásároljatok tőlük”.

A reklámiparban dolgozó források szerint a Nike egyszerűen megpróbálta humorosan megszólítani a fiatalabb generációkat a szlogennel, ám hatalmas hibát követett el, amikor egy ilyen érzékeny politikai és diplomáciai légkörben, napokkal a holokauszt-emléknap után a trivializálás és különösen megdöbbentő tapintatlanság jelét mutatta.

Tel Aviv-i óriásplakátra került a világhírű nyíregyházi holokauszttúlélő

Amíg élt, Leitner Dávid „Dugó” arra biztatott mindenkit, hogy ünnepelje életet és egyen falafelt.

Bocsánatot kér a Nike

Kedd reggel kiadott bocsánatkérésében, a Nike azt írta, hogy az ideiglenes hirdetőtábla egy kampány része volt, hogy „inspirálják a futókat.” 

„Nem akartunk semmilyen kárt okozni, és elnézést kérünk mindenért, amit okoztunk”

– közölte a vállalat. 

Zágon Judit: Akiken átment a woke-henger

Súlyos, veszélyes és végzetes hiba egy kalap alá venni a „palesztin szabadságharc” ügyét az egyenjogúság, a szabadságjogok, az antirasszizmus és az egyéb szent ügyekkel! Vélemény.

A zsidó csoda, amit nem értett meg a világ – nem a holokauszt miatt lett Izrael

Soha nem szabad elfelejtenünk – nemcsak a múlt borzalmait, hanem a jelen csodáját is. Abi Abelow írása jom hasoá alkalmából.

Kattintson ide, ha hozzá kíván szólni a Facebookon! További cikkeinket is megtalálja Facebook-oldalunkon.