A Daily Mail arról számolt be, hogy a világ egyik vezető menstruációs és egyéb higiéniai termékek szállítója kiadta éves brosúráját, amelyet arra használnak, hogy a fiatal lányok megismerjék változó testüket. Csakhogy idén a brosúra egyszer sem említette a nőket vagy a lányokat. Ehelyett a „női nemi szervekkel rendelkező emberek” feliratot kapták.
A brosúra, amelynek címe: „Pubertás és önbizalom útmutató mindenkinek”, középiskolásoknak és gimnazistáknak szól.
A Daily Mail szerint több tanár is meglepődött, amikor kinyitotta a brosúrákat, amelyeket a diákjaiknak kellett volna átadniuk.
Az egyik pedagógus azt mondta, hogy az irodalom nyilvánvalóan zavaros volt.
„Azt hiszem, a lányok nehezen fogják megérteni, hogyan kapcsolódik ez a saját testükhöz és a saját tapasztalataikhoz”
– mondta a tanárnő az outletnek.
Az egyik részben például az áll: „Minden hónapban a női nemi szervekkel rendelkező testek felkészülnek a terhességre”.
„A női nemi szervekkel rendelkező testek” nem biztos, hogy egy gyermek felfogása szerint azonnal lányként azonosítható, különösen akkor, ha az angol nem az első nyelvük, vagy a gyermeknek további tanulási igényei vannak”
– tette hozzá a tanárnő.
Egy másik névtelenül nyilatkozó tanár azt is elmondta: „Sajnos ez egy újabb példa arra, hogy a vállalatok megpróbálják eltörölni a nőket és figyelmen kívül hagyják az igényeiket, miközben a transz aktivisták megnyugtatására sietnek”.
Az Always esetében a cég 2019-ben szó szerint kitörölte a csomagolásáról a „nő” szót.