A Bud Light anyavállalata, az Anheuser-Busch az italgyártó nagyhatalom anyagilag is megszenvedte, hogy transz aktivistával reklámozta a sörét – számolt be a Post Millennial.
A transz TikTok influencerrel, Dylan Mulvaney-vel való partnerségre vonatkozó döntése miatti ellenérzések közepette az Anheuser-Busch 6 milliárd dollárt veszített a piaci tőkeértékéből.
A Daily Mail szerint az Anheuser-Busch piaci tőkeértéke a múlt héten 132,38 milliárd dolláron állt, szerdára pedig 125,73 milliárd dollárra esett vissza, ami alig több mint 6 milliárd dolláros különbség.
A részvények alig 64 dollár alá süllyedtek, de azóta néhány centtel visszapattantak, azonban még nem tudni, hogy a cég további csökkenő tendenciát mutat-e, vagy a legrosszabb már elmúlt.
A zuhanás azután következett be, hogy Mulvaney április 2-án bemutatta a Bud Light által küldött egyedi sörös dobozát, és egy sor TikTok-ban pózolt vele és más Bud Light termékekkel, amelyek közül az egyiket egy fürdőkádban állították be.
Az ezt követő napokban a söróriást sok kritika érte amiatt, hogy egy ilyen ellentmondásos figurával kötött partnerséget.
Nemsokára a legnagyobb konzervatív influenszerek és kommentátorok arra szólították fel azokat, akik ellenezték a Bud Light akcióját, hogy bojkottálják a vállalatot.
A művészek követték a példát, és különböző módokon mutatták ki nemtetszésüket.
Kid Rock például egy pisztollyal elpusztított egy csomag Bud Light sört, Travis Tritt bejelentette, hogy többé nem teszi elérhetővé a sört a turnéin, John Rich pedig kivette a sört a Redneck Riviera nevű bárjából.
Alissa Heinerscheid, a marketingért felelős alelnök kifejtette, hogy mióta a fedélzetre lépett, igyekezett megújítani egy olyan márkát, amely túl sokáig a „hetyke, kissé elrugaszkodott humoráról” volt ismert.