Nagy-Britannia „legszigorúbb igazgatónője” attól tart, hogy a diákok nem tanulják tovább William Shakespeare-t, mivel az iskolák kénytelenek sokszínűsíteni a tananyagot – számolt be a Daily Mail.
Katharine Birbalsingh, az észak-londoni Michaela iskola igazgatója és a kormány társadalmi mobilitásért felelős biztosa hangsúlyozta annak fontosságát, hogy a „halott fehér férfiak” továbbra is a tantervben maradjanak, miközben „fekete és női szerzők” is bekerülnek a tananyagba.
Kifejtette, hogy az Egyesült Államokban sok helyen „eltűntek” a Shakespeare-szövegek, és figyelmeztetett, hogy az Egyesült Királyság is követheti ezt a példát.
Miss Birbalsingh a The Guardiannek ezt nyilatkozta: Úgy gondolom, hogy a halott fehér férfiaknak van mit nyújtaniuk nekünk. Shakespeare több mint 400 éve befolyásolja az irodalmat. Helyes, hogy Shakespeare-t tanítjuk. Shakespeare gondolatai egyetemesek. Aggódom amiatt az amerikai tendencia miatt, amely most hatással van arra, ami nálunk történik, és amely végül eltörli az olyan kulturális ikonokat, mint Shakespeare”.
Hozzátette, hogy „akárhány” fekete és női szerző helyettesítheti Shakespeare-t az iskolákban.
‘Talán én is bekerülhetek oda. A lényeg az, hogy fekete női szerző vagyok. Soha nem javasolnám, hogy az én könyveimet olvassák Shakespeare vagy Dickens vagy bármely más halott fehér férfi helyett. A bőrszínemnek és a nememnek nem kellene olyan fontosnak lennie” – mondta az igazgató.
Angliában az érettségire tanulóknak még mindig kötelező Shakespeare-t tanulniuk, annak ellenére, hogy az olvasmánylistákat kibővítették, hogy több kisebbségi háttérrel rendelkező írót vegyenek fel. Az AQA GCSE angol irodalom vizsgára idén nyáron jelentkező tanulóknak kötelezően tanulniuk kell a Macbeth, a Rómeó és Júlia, A vihar, A velencei kalmár, a Sok hűhó semmiért vagy a Julius Caesar című műveket.
A londoni igazgató, akinek iskolája a szigorú „nincs kifogás” viselkedési politikájáról vált híressé, hangsúlyozta, hogy nem a fekete szerzők tananyagba való felvétele ellen érvel, hanem úgy véli, hogy a tanulókat etnikai hovatartozásuktól függetlenül meg kell tanítani arra, hogy minden szerzőt értékeljenek.
‘Tehát nem azt mondom, hogy csak halott fehér embereket tanítsanak. Csak azt mondom, hogy ne kampányoljunk azért, hogy megszabaduljunk tőlük” – mondta.