Egy orosz italgyártó cég új üdítőital-kínálatot mutatott be, amellyel az ukrajnai invázió nyomán az orosz piacról távozó ikonikus márkákat kívánja helyettesíteni – számolt be róla a Moscow Times.
A Coca-Cola, a Fanta és a Sprite helyett az oroszok a CoolCola, a Fancy és a Street közül választhatnak majd
– jelentette be hétfőn az Ochakovo orosz italgyártó cég.
A három üdítőmárka ugyanis nagyrészt hiányzik az orosz polcokról, amióta a Coca-Cola Company márciusban felfüggesztette az oroszországi tevékenységét. Bár a Coca-Cola termékek még mindig megtalálhatók az üzletekben, az árak a felfüggesztés óta nagyjából 200%-kal emelkedtek.
A CoolCola „a kóla ikonikus ízével rendelkezik”
– írta online az Ocsakovo.
A cég nem az egyetlen vállalat, amely megpróbál tőkét kovácsolni a Coca-Cola orosz piacról való távozásából.
Áprilisban egy oroszországi székhelyű italgyártó vállalat, a Slavda Group piacra dobta a Grink Cola-t, hogy megpróbálja meghódítani az orosz kóla-kedvelők szívét. Eközben májusban az észak-oroszországi Komi régióban a Syktyvkarpivo gyár saját üdítőmárkát, a Komi Cola-t dobta piacra.
Mindkét alternatíva azonban vegyes visszajelzéseket kapott, a vásárlók arra panaszkodtak, hogy egyik ital sem elég „édes és szénsavas”.