Az izraeli Onebeat kiskereskedelmi technológiai vállalat már 5 millió dollárnyi befektetést szerzett.
A kört a Surround Ventures és az AnD Ventures vezette, a Renuar csoport – amely a vállalat megalakulása óta használja a Onebeat szolgáltatásait – pedig úgy döntött, hogy stratégiai partnerként befektet.
A Dr. Yishai Ashlag és Avihai Shnabel által alapított Onbeat a kiskereskedőknek segít a vásárlók valós idejű elemzésében és megértésében a MI és a big data eszközök segítségével. A rendszer szinkronizálja az üzletek irányítását, irányítja az online értékesítést és kezeli a termékválasztékot. A rendszer naponta igazítja a termékek mennyiségét és választékát az egyes értékesítési pontokhoz.
A Onebeat algoritmusa a terméket olyan alapvető tulajdonságokra bontja, mint a szín, a modell, az anyag, az ár és a szabás, majd többszörös korrelációt talál a különböző tulajdonságok és a különböző helyeken található termékek között. A rendszer valós időben képes megjósolni, hogy az egyes helyszíneken milyen típusú termékeket értékesítenek. Az ilyen információk végül a fizikai üzletekben a megfelelő készletelosztáshoz, az online pedig a megfelelő termékek népszerűsítéséhez vezetnek.
„Azt szeretnénk, ha minden ügyfél pontosan azt találná meg az üzletben, amire szüksége van. Az ügyfél az igényeinek megfelelő terméket fogja megvásárolni, nem csak az akciós termékeket. A mai világban a fogyasztói társadalom túltermeléshez és felesleges készletekhez vezet, amelyek kihasználatlanul maradnak. Okosabb gazdálkodással úgy gondoljuk, hogy kevesebb terméket lehet majd gyártani és bemutatni, és mégis ki lehet elégíteni a vásárlói igényeket, ami végül az ügyfelek számára árcsökkenéshez vezethet”
– mondta Shnabel.