A párizsi székhelyű La Vie cég a növényi alapú húsipar „szent grálját” keresi, és ehhez a vegán hollywoodi sztár is pénzügyi támogatást nyújt — írja a Times of Israel.
A párizsi székhelyű La Vie vállalat nemrég 25 millió eurót (28,3 millió dollárt) gyűjtött össze befektetési alapoktól és olyan klímatudatos hírességektől, mint Natalie Portman.
A La Vie alapítói, ha nem is elsőként dobták piacra a növényi szalonnát, de sikerüket a sertészsír utánzásának egyedi elsajátítására alapozzák, ami megkülönbözteti őket a többi márkától.
„Ma mi vagyunk az egyetlenek a világon, akiknek sikerült olyan növényi zsírt kifejleszteniük, amely úgy főz, süt, áztat és barnít”, mint az állati zsír
– lelkesedett a vállalat vezérigazgatója és társalapítója, Nicolas Schweitzer.
A serpenyőben töltött néhány perc után a La Vie füstölt szalonna utánzata aranybarna, ropogós, és az igazi baconhöz hasonló ízű volt.
A startupok és a klasszikus élelmiszer-gyártók is egyre több olyan terméket dobnak piacra, amelyek a marhahúst, a csirkét és a sertéshúst növényi alapanyagokkal kívánják helyettesíteni.
Viszont komoly kihívás, hogy a hamis baconnek ugyanolyan íze legyen, mint az igazinak.
Ethan Brown, a piacvezető Beyond Meat vezetője tavaly a Wall Street Journalnak azt mondta, hogy az élvezetes szalonna, steak és nyers csirkehús növényi alapú változatának elkészítése mind-mind az élelmiszeripar „szent gráljai”.
Egyre több fogyasztó igyekszik csökkenteni vagy kiiktatni a húst az étrendjéből, többek között az állatok jogai, és a húsiparnak a környezetre gyakorolt hatása miatt.
Az Euromonitor International piackutató cég 2021-es jelentése szerint világszerte több, mint minden negyedik fogyasztó azt állítja, hogy megpróbálja korlátozni a húsfogyasztását, a vegetáriánus vagy vegán emberek 10 százalékán felül.
A londoni székhelyű Fairfield piackutató cég várakozásai szerint
a növényi alapú húsok piaca 2021 és 2026 között évente közel 19 százalékkal nő, és eléri az évi 13 milliárd dollárt.
A La Vie alapítói, akik 2019-ben hozták létre cégüket, úgy vélik, hogy a fogyasztók ízlésbeli meghódítása a siker igazi kulcsa.
„Három év kutatás és ötezer kísérlet után sikerült megoldanunk azt a kissé őrült kihívást, hogy reprodukáljuk a sertéshús ízét”
– mondta a 34 éves Schweitzer.
A La Vie szalonna utánzatában a zsír nagyrészt napraforgóolajból és speciálisan kezelt vízből készül.
A húst szójafehérjét, sót, retekhéjból és paradicsomból származó természetes színezéket és természetes aromákat tartalmazó készítménnyel pótolják.
Miután az Egyesült Államokban tesztelte a La Vie termékeit, Natalie Portman is csatlakozott a cég pénzügyi támogatóihoz.
„Azáltal, hogy az emberek megkóstolhatták a termékeinket, sikerült összehoznunk ezt a rendkívül illusztris finanszírozási kört”
– mondta Schweitzer.
A finanszírozási körhöz olyan kockázati tőkebefektetők csatlakoztak, mint az Oyster Bay, a Seventure és a Partech, valamint több sikeres európai startup, például az Oatly, a Vinted, a Back Market és a BlaBlaCar tulajdonosai.
A La Vie az íze mellett úgy véli, hogy
szalonnájuk egészségesebb az emberek, a bolygó és természetesen a sertések számára is.
A vállalat szerint termékei
kevesebb, mint tizedannyi telített zsírt tartalmaznak, mint a valódi szalonna, előállításuk kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, és kevesebb vizet használnak fel.