Az AT&T Inc. az Egyesült Államok egyik legnagyobb telekommunikációs vállalata egy „átnevelési oktatást” tart dolgozóinak, amelyben azt tanítják, hogy a „rasszizmus az egy kimondottan fehér jellemző”.
Az AT&T Corporation létrehozott egy átnevelő programot, amely olyan ideákat propagál, mint hogy az „amerikai rasszizmus az egy kimondottan fehér jellemző”, a feketéknek kárpótlást kell fizetni, el kell vonni a pénzt a rendőrségtől, és mennyire fontos a transz aktivizmus – írja a City Journal.
A CJ újságírója megszerezte a cég belső dokumentumait a programról, amelynek neve Hallgatni és megérteni, amelynek értékrendjét a kritikai fajelméletre alapozza. A program szintén felsorolja alapnézetei között az interszekcionalitást, a szisztematikus rasszizmust, a fehér privilégiumot, és a fehér törékenységet. John Stankey a cég vezérigazgatója tavaly indította el a programot és azt mondta a dolgozóknak, hogy a magáncégeknek kötelességük, hogy rendszerszintű változást követeljenek a rendőrségtől.
A cég egyik vezető beosztásban dolgozó alkalmazottja, aki névtelenséget kért a City Journaltól elmondta a lapnak, hogy a cég menedzsereinek éves találkozón kell megvitatnia a sokszínűség kérdését, és kötelező olyan programokban részt venniük, mint az említett átnevelési program.
A fehér alkalmazottaktól elvárják, hogy bevallják, hogy elismerik „fehér privilégiumukat” és hogy részesei a „rendszerszintű rasszizmusnak”, ha ezt nem teszik meg, akkor az negatívan hat az általános teljesítési adataikra. A program részeként a dolgozókat arra kötelezik, hogy aláírjanak egy „fogadalmat”, amelyben elkötelezik magukat, hogy „elősegítik a változást”. „Ha ezt nem teszed meg -mesélte az AT&T alkalmazottja – akkor rasszistának vagy nyilvánítva.”
A Hallgatni és megérteni program az alkalmazottak számára elérhető zárt internetes oldalán, már az első oldalon a következő tanulmány elolvasására biztatják a dolgozókat: „Fehér Amerika, ha tudni akarod ki a felelős a rasszizmusért, akkor nézz a tükörbe”. A cikk azt állítja, hogy az Egyesült Államok egy rasszista társadalom: „Fehér emberek ti vagytok a probléma. Teljesen mindegy, hogy hányszor mondjátok el, hogy mennyire megvetitek a rasszizmust, ti vagytok az okai, hogy évszázadokon át virágzott.” A cikk szerzője egy bizonyos Dahleen Glanton azt írja, hogy az „amerikai rasszizmus az egy kimondottan fehér jellemző” és, hogy „ a fekete emberek nem tudnak rasszisták lenni.”
Egy másik ajánlott forrás amellett érvel, hogy a COVID-19 járvány segített, hogy az amerikaiak felkészüljenek a rasszizmussal való konfrontációra. A cikk szerzője szerint a járvány alatt a fehérek végre érezhették milyen „sebezhetőnek lenni”, ami szerinte a fekete amerikaiak állandó életérzése. Szerinte az is pozitív, hogy mivel sokan elvesztették a munkájukat, ezért volt idejük tüntetni.
A program „cselevési” részében arra biztatja a dolgozóit, hogy vegyenek részt egy 21 napos „Faji méltányosság kihívásban”. A kihívás arra kéri az embereket, hogy mindennap tegyenek valamit, amivel jobban megértik a hatalom, felsőbbrendűség, elnyomás és méltányosság fogalmakat.
A kihívás tartalmaz egy rövid instrukciót, amely azt állítja, hogy „a fehér felsőbbrendűség bele van égetve Amerika megalapításában és a fehérség folyamatosan a kisebbségek bántalmazására van használva”.
Az AT&T a legutóbbi Fortune 100-as listás elhelyezkedő amerikai vállalat, amely meghajolt a „woke ideológiának”.
Fotó: Flickr