A Netflix új sorozata, a „My Unorthodox Life” hazugságot mutat be a zsidó szexről. Az igazság az, hogy a zsidó ortodoxiában a férjek és a feleségek mély szexuális elkötelezettséggel kapcsolódnak egymáshoz — írja véleménycikkében Shmuley Boteach rabbi a The Jerusalem Postban.
Nem néztem meg a Netflix új sorozatát, a My Unorthodox Life-ot, amely állítólag arról szól, hogy Julia Haart divatmenedzser hogyan éli az életét az elnyomó ortodox zsidóságtól mentesen, amelyben nevelkedett.
Nem azért bojkottálom a sorozatot, mert támadja a zsidóságot. Ez furcsán megszokottá vált a Netflixen. Sőt, azt gondolnánk, hogy a vezetői legalább valami kreatívabb nevet találtak volna ki, mint pontosan ugyanazt a címet, mint a 2020-as Unorthodox című sorozat.
Kevésbé hagyom ki a sorozatot maga Haart miatt. Soha nem találkoztam vele, és semmi bajom vele. Sokan, akik vallással nevelkedtek, elhagyják azt, és ez az ő döntésük. Teljes mértékben ellenzem a vallási kényszer minden fajtáját, és ha Haart úgy érzi, hogy az ortodoxia elnyomó kényszer, az az ő döntése.
És még kevésbé hagyom ki a sorozatot a képmutatás miatt, hogy a Netflix még csak nem is gondolkodna azon, hogy sorozatot készítsen arról, hogyan lázad fel mondjuk egy amerikai muszlim nő a hidzsáb viselése és az iszlám általi elnyomás ellen.
Még egy dolog. Még csak nem is azért hagyom ki a sorozatot, mert vélhetően kihasználja Haart gyerekeit, amit a saját tévésorozataimban rendkívül óvatosan kerültem. Amikor a Shalom in the Home című sorozatot készítettem a TLC-nek, sok producer nyomást gyakorolt ránk, hogy csináljunk egy egész sorozatot a saját családomról. Azt mondták, hogy ez egy vallásos zsidó család pozitív ábrázolása lenne. De a gyerekeim közül néhányan ellenezték, ezért elvetettük az egész ötletet.
Nem, én kihagyom a sorozatot Haart nevetséges megjegyzései miatt a zsidóságról és a szexről. Ha ekkorát tévedhet abban, amit a vallása mond az élet legszenvedélyesebb kapcsolat fajtájáról, akkor lehet, hogy a többiben is téved.
Az biztos, hogy tudtam, hogy ez lesz a vége. Ha valaki meg akar támadni egy kisebbséget, akkor először a szexualitását veszi célba. Emlékezzünk vissza, hogy a mélyen rasszista Amerika rendszeresen támadta az afroamerikai közösséget szörnyű szexuális sztereotípiákkal, különösen az afroamerikai férfiak agresszív természetéről egy fehér nő erényével szemben.
A zsidókkal ez éppen fordítva van. Rendszeresen úgy állítanak be minket, mint akik szexuálisan elnyomottak vagyunk, és épp a minap egy nő, aki a zsidó nép szövetségese, komolyan megkérdezte tőlem, hogy igaz-e, hogy az ortodox zsidók egy közepén lyukas lepedőn keresztül szeretkeznek. Azt válaszoltam, hogy ez hazugság. Ezt csak a reform zsidók csinálják. Mi, ortodoxok két külön hálószobában szexelünk – egy lyukon keresztül a falon.
De a humort félretéve, Haart jelentősen súlyosbítja ezeket a hazugságokat a zsidó szex hamis ábrázolásával a The New York Timesban: „Egyszerűen nem hiszem, hogy Isten a pokolra juttatna, mert látszik a térdem” – kezdi az interjút, majd gyorsan áttér arra, hogy amikor elhagyta a zsidóságot, hirtelen szabad lett. „A szabadság számomra minden irányban szabadságot jelentett. Szexuális örömök – ez nagy dolog. Soha nem voltam még randin.
Soha nem csókolt meg valaki, akit én választottam. Amikor elhagytam az ortodoxiát, majdnem megőrültem. Azt hiszem, az első srác, akivel voltam, egy Cirque du Soleil-es srác volt.”
Egy akrobata, ó, te jó ég! A sorozat trailerében pedig Haart arra a kérdésre, hogy a judaizmusban vannak-e „szabályok a szexre vonatkozóan”, azt válaszolja gúnyosan: „Kedvesem, arra vannak szabályok, hogy melyik cipőt kell először megkötni”.
Bár nem kezeskedhetem az átlagos ortodox zsidó férj szexuális hajlékonyságáért, de ezt elmondhatom, és ezt Haart is tudja.
A judaizmus az egyetlen vallás a földön, amely megparancsolja a férfinak, hogy a feleségének örömet szerezzen, és orgazmusra bírja, mielőtt ő maga tenné ezt. Ez az egyetlen vallás a földön, amely azt mondja, hogy a szex nem a nemzésre, hanem a szenvedélyes intimitásra való, amit gyönyörűen megörökít a Teremtés könyve, ahol Ádámnak és Évának megparancsolják, hogy a szex segítségével „egy csontból csont és egy húsból hús” legyen. Ez az egyetlen vallás a földön, amely megtiltja a férfinak, hogy erotikusan egy másik nőre gondoljon, miközben a feleségével szeretkezik.
Míg Haart úgy érzi, hogy az ortodox zsidó nőként viselt szerény öltözék fojtogató volt, a judaizmus szerint a szerény öltözködés valójában nagyon is szexi. Arra inspirálja a férfit, hogy mentálisan vetkőztesse le a nőt, akit szeret. Bármelyik valamennyit is érő párkapcsolati szakértő elmondja, hogy a hosszú távú monogám kapcsolatokban a vonzalom fenntartásának sarkalatos összetevője az úgynevezett „erotikus akadályok”, a vágy beteljesülésének akadályai. Ha túl gyorsan vagy túl könnyen megkapjuk, amit akarunk, az untat minket, ezért nincs az a gyorsétterem, amelyik egy ínyenc étteremhez hasonlítható. Amikor várunk az ételre, a szánkban összefut a nyál, és ennek következtében sokkal finomabb lesz az íze.
Ami a judaizmus szexre vonatkozó szabályait illeti, amelyeket ő oly gúnyosan elvet, a következő az érdekes: A judaizmusnak szinte semmilyen szabálya nincs a szexre vonatkozóan, amit én hosszasan kiemeltem a Kóser szex című könyvemben.
Minden póz és minden élvezetes együttlét megengedett. Valójában nagyjából az egyetlen dolog, ami tilos, az a pornográfia, mert benne idegenek izgatnak benneteket, nem pedig egyikőtök a másikát; és a szex a menstruáció alatt, mert a judaizmus azt akarja, hogy a szexuális tilalom „erotikus gátja” minden hónapban több napot jelentsen, hogy felnagyítsa a vágyat és a vágyat.
A férjeknek és a feleségeknek szükségük van a szexuális elkülönülés időszakára, hogy újra kiéhezzenek egymás testére.
Valóban, az ortodox zsidó házasság sokkal inkább a vágyon, mint a szerelmen alapul, amit a 10. parancsolat könnyen bizonyít. Kifejezetten tiltja, hogy a felebarátod felesége után vágyakozz, ami egyenesen azt jelenti, hogy a sajátod után kellene vágyakoznod.
Feltételezem, hogy Haart vallási szemináriumba járt, ahol bizonyára megtanulta a Talmud tanítását, miszerint Salamon éneke – egy mélyen erotikus szerelmes vers egy férfi és egy nő közötti villanyos vágyakozásról – a Tóra legszentebb könyve.
Az ortodox zsidó pároknak nem csak a jó, hanem a legjobb a szex. Az érzékiség állandó és az erotika mélyen ösztönözve van, ezért öltözködnek az ortodox zsidó nők olyan szépen és elegánsan, amit Haart teljesen félremagyaráz.
Nem hisz nekem? Menjen el bármelyik brooklyni vagy manhattani ortodox közösségbe, és csodálkozzon el, milyen gyönyörűek és feltűnőek a vallásos zsidó nők.
Miért dobja el Haart a vallását, és állítja, hogy a nők „laposak, akik akár el is tűnhetnének”?
Nem kételkedem abban, hogy neki személyesen is lehetnek szörnyű tapasztalatai a saját hitének gyakorlása során. Ilyen dolgok előfordulnak a vallási közösségekben. De hogy igazságosak legyünk, a világi életben is előfordulnak, talán még sokkal gyakrabban.
Hány világi nőt betegít meg halálra a szexualitás és a nők pornó általi végtelen lealacsonyítása?
Hány világi nő bújt ágyba profi csábítókkal, akik aztán a „bumm-bumm, köszönöm, asszonyom” változatát adták a szörnyű szexnek, és soha többé nem hallottak róluk?
Ez azt jelenti, hogy minden nem vallásos férfi szexuális bunkó? Természetesen nem.
Az előítélet az általánosítás, amiben Haart bűnösnek tűnik, amikor a saját hitéről és a saját népéről van szó.
Amikor 20 évvel ezelőtt kiadtam a Kosher Sex című könyvet, azt hittem, hogy a hagyományos zsidó közösségben el fog fogyni belőle néhány példány. Ehelyett világszerte bestseller lett belőle, amelyet közel 20 nyelvre fordítottak le, és amelyet főként a világi közönség és főként nők olvastak.
Hogy miért? Mert nagyon sok szekuláris nőnek elege van abból, hogy szexuálisan alkalmatlannak érzik magukat, ha betöltötték a 40-et, vagy ha nem csináltattak zsírleszívást, nem szúrtak a koponyájukba botoxot, vagy ha úgy döntöttek, hogy meghagyják a melleiket természetesnek.
A világi amerikai házasságok szexuális statisztikái a következők. Minden harmadik házaspárból egy plátói, ami úgy van meghatározva, hogy háromhavonta kevesebb, mint egyszer szexelnek. A másik kétharmad hetente egyszer szexel – várjunk csak! – egy alkalommal hét percig, amiben benne van az az idő is, amit a férj könyörgéssel tölt. Oké, a könyörgés része csak vicc. De a többi halálosan komoly.
És miért van ez így? Mert egy olyan világ, amely a tévében és az interneten olyan elérhetővé, olyan egyértelművé és olyan lazává tette a szexet, valójában kiirtotta a szexet, amelynek erotikus vonzereje fenntartásához titokzatosságra, bűnösségre és elérhetetlenségre van szüksége.
Ezért nem tudok pontos számokat mondani arról, hogy az ortodox zsidó párok milyen gyakran szexelnek. Ők valóban úgy vélik, hogy a szex akkor erős, ha nem beszélnek róla olyan könnyelműen, mint Haart.
De az ortodox zsidó család ereje, amelyet az egész világon csodálnak, ezt el kell, hogy árulja: A férjek és feleségek mélyen összekapcsolódnak erős erotikus kötődés és mély szexuális extázis révén.