A matematika egzakt tudomány jellege miatt érinthetetlennek tűnt a progresszív őrülettel szemben. Nemrég egy új oktatási programot adtak ki az Egyesült Államokban, amit Bill Gates non-profit szervezete pénzelt, és amiben a matek”anti-rasszista” átalakítását szorgalmazzák.
A szöveg szerint a tervezet segít „dekonstruálni a rasszizmust a matekban” azáltal, hogy „lebontja a fehér felsőbbrendűséget” és „láthatóvá teszi azokat a mérgező dolgokat, amik a fehér felsőbbrendűség kultúráját jellemzik.” A dokumentum szerint például rasszista, ha a jegyekkel mérik a tudást. A tervezet szerint a matematika „kolonizálva” lett, és nem igaz, hogy csak „egy útja van a mateknak.”
A tervezetet több iskola átvette az Egyesült Államokban. Sergiu Klainerman román származású amerikai matematikus professzor Bari Weiss oldalán fejtette ki véleményét az abszurd dokumentummal kapcsolatban.
Klainerman a Princeton egyetemen tanít matematikát és leírja, hogy szemtanúja volt, ahogy az amerikai egyetemek színvonala rohamosan romlani kezdett és politikai ideológia kezdett uralkodni a valódi tudás helyett. A matematikus leírja, hogy egészen tavaly nyárig bízott benne, hogy a progresszív őrület elkerüli a tudományterületét.
„Egyre gyakrabban fordul elő, hogy tanárok tagadják, hogy a matek egy objektív tudomány, azt állítják, hogy rasszista, és azon igyekeznek, hogy megtöltsék politikai ideológiával”
– írja a professzor.
A szerző leírja, hogy a „woke ideológia” már a társadalom minden területét átjárta, amely számára nagyon ijesztő, hiszen ő Romániában nőtt fel és pontosan tudja mi az az ideológiai elnyomás.
„A tradicionális totalitarizmus, amelyet olyan országok gyakoroltak, mint Románia nagyon kemény volt, ez a verzió azonban lágy formában érkezik. Nem azzal kényszeríti rád az ideológiát, hogy bebörtönöz, vagy megver, hanem megszégyenítéssel, Twitter-tömeggel, azzal, hogy kollektív bűnösséget kiált ki és korlátozza a szólásszabadságot”
– fejtette ki Klainerman.
„Ami az oktatás illeti, úgy hiszem a „woke ideológia” veszélyesebb, mint a régimódi kommunizmus” – írja a matematikus, aki kifejti, hogy a kommunista országok legalább teret engedtek az úgy nevezett egzakt tudományoknak, és dicsőség volt ha valaki jó matematikából.
A szerző leírja, hogy Romániában felnőve a matek menekülés volt számára a kommunista rendszer valóságából, hiszen a tudományát nem érte el a propaganda.
„Ezzel szemben a „woke ideológia” úgy tesz mintha a tudomány és a matematika társadalmi képződmények lennének, és elítélik a tudományos módszereit, mintha azok a „fehér felsőbbrendűség” vagy a gyarmatosítás megnyilvánulásai lennének.
Vegyük például egy nemrég megjelent oktatási programot, amit Bill és Melinda Gates Foundation pénzelt, és amelynek partnere a Berkeley, és nemrég minden oregoni iskolának ki lett küldve” – írja a szerző.
A program szerint a fehér felsőbbrendűség jele, ha a „helyes válaszon van a hangsúly matek órán,” valamint az is ha egy diáknak be kell mutatnia a példát. A dokumentum azt is leírja, hogy a matek nem objektív tudomány.
„A világon mindenütt a mateknak ugyanazokat az alapjait tanítják. Az egyetlen különbség a módszertan és az intenzitás” – írja a professzor, aki leírja, hogy pontosan a matek univerzalitását tükrözi, hogy románként Amerikába jöhetett tanítani.
„Az az idea, hogy a helyes válaszra való koncentrálás rasszista lenne az sértő és hihetetlenül veszélyes. A matematika tudománya tiszta definíciókon és tényeken alapszik. Ha nem így lenne akkor a hidak összeomlanának, a repülők lezuhannának az égből, és a pénzügyi tranzakciók se működnének” – írja a professzor.
A szerző szerint a tervezet mérgező azok számára, akiknek elvileg segíteni szeretne. Hiszen a tehetség nem bőrszín vagy osztálytól függ, hanem egyenlően van elosztva. Egy nehéz hátterű gyereknek a tanulás, és különösen a matek tehetség kiugrási lehetőséget biztosíthat.
„Nincs olyan, hogy „fehér matematika.” Nincs okunk azt gondolni, – mint ahogy az aktivisták hiszik, hogy a kisebbségi gyerekek ne lennének képesek a matekra vagy hogy helyes választ adjanak. Nem igazolható semmivel az, hogy az egyenlőség nevében megfosztják a gyereket attól az oktatástól, amely segíthetné őket az előrejutásban”
– zárja a professzor.