A játékot gyártó Hasbro szerint itt volt az ideje a krumpli alakú figurát a modern időkhöz alakítani.
Az Egyesült Államokban népszerű műanyag játékot már hetven éve gyártja a Hasbro nevű cég, most azonban engedve a nyomásnak úgy döntött kinyírja Krumplifej urat, mivel túlságosan ódivatú a bajszos, mogorva arcú játék – írja az Associated Press.
A woke hullám elérte a játékgyártó cégeket is. Tavaly a Mattel bejelentette, hogy piacra dobja első gender semleges babáját,
a Target pedig már 2015-ben eltüntette a játék részleg polcairól a fiú-lány felosztásokat.
Kaliforniában néhány napja benyújtottak egy törvényjavaslatot, amely kötelezné a boltokat, hogy legyen egy gender semleges részlege a gyerekruháknak és a játékoknak – írja a Politico.
„A törvény azért jött létre, hogy a gyerekek előítélet nélkül kifejezhessék magukat”- állítják a helyi demokraták.
A játékok gender semlegesítésén dolgozó aktivisták szerint „erősíti a sztereotípiákat,” ha a dobozokon feltüntetik, hogy fiúk vagy lányok a célcsoport. Külön non-profit szervezet is van az Egyesült Államokban, amely azért küzd, hogy „meg legyen szüntetve a játékok színkódoltsága.”
A Hasbro bejelentése szerint Krumplifej úr mostantól csak Krumplifejként fog szerepelni a dobozokon, arról azonban nem adtak tájékoztatást, hogy Krumplifej asszonyságra is hasonló sors várna-e.