Az adathalászoknak is jól jönnek az online vásárlási akciók, egyre több hamis levelet küldenek ki a személyes adataink megszerzése reményében.
A Check Point Research kutatása szerint jelentősen megnőtt az ünnepi időszak előtt az adathalász e-mailek száma – írja a The Jerusalem Post. A Black Friday és a Cyber Monday során 440 százalékkal több adathalász e-mailt regisztráltak, mint októberben.
A szélhámos adat-tolvajok sokszor óriáscégek, például a DHL, az Amazon, vagy a Fedex nevében küldenek a cég leveleihez megtévesztésig hasonló üzeneteket.
Izraelben a Check Point 103% -os növekedést mért november és október között, az e-mailek 56% -át az Amazon, 36% -át a DHL, 18% -át pedig a Fedex nevében kiküldött hamis üzenetek tették ki.
A felmérés szerint globális viszonylatban a levelek 56 százalékában a DHL-t, 37 százalékában az Amazont, 7 százalékában a Fedexet próbálták utánozni. Az adathalászatban leginkább az Egyesült Államok érintett, októberről novemberre több mint négyszeresére nőtt az ilyen üzenetek száma.
Az adathalász e-mailekben arra kérik az embereket, hogy adják meg személyes adataikat, például a bankkártya adataikat. Idan Sharabi, a Check Point egyik igazgatója adott néhány tanácsot, hogy elkerüljük az átveréseket.
- Ha a semmiből kapunk egy jelszó-visszaállításra figyelmeztető e-mailt, ne kattintsunk rá! A legjobb, ha a csomagküldő cég eredeti oldalán ellenőrizzük, hogy valóban változott-e a jelszavunk.
- Ellenőrizzük az e-mail forrását, és ha az nem a hivatalos céges címről jött, ne nyissuk meg!
- Figyeljünk a gépelési hibákra is: akár két betűt is felcserélhetnek a cég nevében.
- Használjunk különböző jelszót a különböző oldalakon, így illetéktelenek nehezebben tudnak hozzáférni a fiókjainkhoz.