Trükkös bojkott-ellenes kampány indult az Euróvízió apropóján

A nemzetközi dalfesztivál kapcsán online kampányt is bevet az izraeli kormány a zsidó államot ellehetetleníteni kívánó BDS-mozgalommal szemben.

BDS – beautiful, diverse, sensational (gyönyörű, változatos, szenzáziós)

— ezzel a szlogennel reklámozza magát Izrael a zsidó államot célzó nemzetközi bojkott-mozgalom, a BDS támogatói előtt. A stratégiai ügyekért felelős minisztérium a Google keresőprogramon keresztül ellen-BDS honlapra csalogatja a a bojkott-pártiakat, írja a The Times of Israel.

A www.boycotteurovision.net oldalt kifejezetten olyan emberek számára fejlesztették ki, akik a Google keresőmotorján keresztül akarnak informálódni az Izrael-ellenes mozgalomról.

A kreatív elképzelés időzítése nem véletlen, hiszen a napokban kezdődő Eurovíziós dalfesztivál miatt sok ezer külföldi figyelmét fordítja majd Izraelre.

Értelemszerűen a zsidó állam elleni propaganda egyik leghangosabb elemének képviselőivel, a BDS mozgalom támogatóival együtt.

Most tehát azok, akik a világban arra kíváncsiak, hogy mi is a valóság Izrael és a palesztin-arabok helyzetével kapcsolatban az interneten nem csak a zsidó államot elítélő oldalakra találhatnak rá könnyen, de nagy valószínűséggel a Google optimalizációs lehetőségein keresztül eljuthatnak arra az oldalra is,

amely a „gyönyörű, változatos, szenzáziós” Izraelt mutatja be.

A The Times of Israel cikkében az állam képviselői elismerik, hogy az ő rendelésükre készült a honlap, amely egy letisztult, egyszerű turisztikai oldal kinézettel, mindössze három videóval, és sok-sok színes képpel igyekszik „jobb belátásra” téríteni a BDS híveket. Az oldal nem tünteti fel a fenntartóit.

A lap kiemelte, hogy a héten a gázai székhelyű Palesztin Művészek Szövetsége szintén bojkottra szólított fel a nemzetközi dalverseny kapcsán. Szerintük Izrael felhasználja az eseményt arra, hogy „igazságtalanságot reklámozzon, fenntartsa a megszállást és fehérre mossa brutális apartheid rezsimjéről kialakult imázst.”