Bob Iger a Simon Wiesenthal Központ díszvacsoráján kiemelte, a szélsőségesek elsőrangú marketingeszközei a Facebookhoz hasonló online felületek.
A szélsőséges propaganda terjesztéséhez napjainkra a közösségi média vált „legjobb eszközzé”, ezért bizonyára Adolf Hitler is imádná — erről beszélt nemrég Bob Iger, a Disney vezérigazgatója.
A világ egyik legnagyobb média és szórakoztatóipari társaságának elnöke csütörtökön a Simon Wiesenthal Központ díszvacsoráján vett részt, ahol beszédet is mondott — írta a The Times of Israel.
„A gyűlölet és harag egy szakadék felé sodor bennünket” — fogalmazott Iger, aki szerint a napi politikát részben már a „megvetés vezérli”. A közösségi média veszélyeire figyelmeztetve továbbá úgy fogalmazott, hogy az a legrosszabb esetben
akár képes lehet arra, hogy a zavaros elméket és elveszett lelkeket zsákmányul ejtse.
A Disney vezérigazgatója hozzátette, ez a legerősebb marketing eszköz, amire egy szélsőséges valaha is vágyhat, mivel úgy van tervezve, hogy szűk világnézetnek adjon teret,
kiszűrve mindazt, ami ellentétes lehet az ember elveivel, és folyamatosan igazolva az ember meggyőződéseit valamint felerősítve legmélyebb félelmeit.
Iger ezenkívül említést tett a közelgő kampányidőszakról, ami a 2020-as amerikai elnökválasztást előzi meg, valamint az eseményen hangot adott reményének is, mely szerint a politikusok képesek lesznek rá, hogy egymás személyét tiszteletben tartva szálljanak versenybe.