A vörös-tengeri üdülőhely belföldi légikikötőjének forgalmát az újonnan átadott Ramon nemzetközi repülőtérre irányítják.
Az utolsó repülőgép hétfőn emelkedett a levegőbe a város közlekedését 70 éven át kiszolgáló létesítmény kifutópályájáról. A betoncsíkot elbontják, és a helyén rövidesen építkezések kezdődnek.
Az akkor még piciny település J. Hazmann légikikötőjét 1949 márciusában, alig egy évvel Izrael függetlenné válása után nyitották meg. A terminál akár gyalogszerrel is kényelmesen megközelíthető volt a városközponttól és a legtöbb szállodától.
Működésének utolsó évében közel 19 ezer járatot szolgált ki egyetlen, 1900 méter hosszú kifutópályája. A továbbiakban a belföldi járatokat is az Eilattól 19 kilométerre északra felépített, korszerű terminál szolgálja ki.
Eilat a turizmus robbanásszerű növekedésére számít a jövőben. A Ramon repülőtér eleinte évi kétmillió utasra számít, amelyet fokozatosan négy és fél millióra terveznek növelni. Jelenleg évente 1,4 millió izraeli, és 300 ezer külföldi, főként európai turista látogatja a tengerparti üdülőhelyet.
Az új terminált idén január 21-én avatták fel, és nemcsak az eilati turizmust szolgálja ki, hanem vészhelyzeti tartalék légikikötőként Tel-Aviv Ben Gurion repülőterének forgalmát is átveheti háborús konfliktus esetén.
A Ramon március elejétől fogad nemzetközi járatokat. Sok fapados légitársaság, így a Wizzair és a Ryanair Magyarországról induló járatai is még mindig a közeli Ovda katonai repülőteret használják, de valószínűleg őket is hamarosan a Ramonra irányítják át.
A Ramon elnevezés Izrael két hősi halottja, apa és fia előtt tiszteleg. Ilan Ramon a zsidó állam első űrhajósaként szenvedett halálos balesetet a Columbia űrrepülőgéppel 2003-ban. Fia, Asaf Ramon pedig gyakorlórepülés közben zuhant le egy F-16-os vadászgéppel 2009-ben.