A Facebook március közepén indítja el a politikai hirdetések átláthatóságát elősegítő fejlesztését Izraelben, kevesebb, mint egy hónappal az április 9-re kiírt általános választása előtt – hangzott el a cég tel-avivi sajtótájékoztatóján kedden.
Az új, nagyobb átláthatóságot biztosító funkció a politikai hirdetéseket a hirdető oldalhoz társítja és egy archívumban mutatja be azokat, amely olyan további információkat is tartalmaz majd a kampányról, mint a megcélzott felhasználók demográfiai jellemzői, a kifizetett összegek és a hirdetések által elért közönség nagyságrendje.
(Fotó: rawstory.com)
A korábbi nyilatkozataiban a vállalat azt is világossá tette, hogy meg fogja akadályozni az országon kívüli felhasználókat a politikai hirdetések közzétételében – írja a CTech összeállítása.
Más országokban a Facebook emberi erőforrást is alkalmazott a tények ellenőrzésekor, hogy minimálisra tudja csökkenteni a hamis hírek terjedését. Ezt a megoldást Izraelben nem tervezik használni a világcég nyilatkozatai szerint.
Az elmúlt hónapokban az izraeli választások zavartalanságának és törvényességének biztosításáért felelős politikusok és tisztviselők több alkalommal is aggodalmuknak adtak hangot a voksolás folyamatába a közösségi média felületein keresztül esetlegesen megkísérelt, belső vagy külső erők általi beavatkozások veszélye miatt.